Методична робота в школі

Мета роботи

- удосконалення системи безперервної освіти педагогічних кадрів, вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного педагога;

- стимулювання творчого потенціалу та формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності;

- організація моніторингу якості освіти відповідно до Державних стандартів.

Принципи

1. Педагогічна співпраця адміністрації з педагогами.

2. Робота в режимі довіри, доброзичливості.

3. Творча атмосфера, стимулювання творчої активності.

4. Принцип допоміжно-регулювального контролю.

5. Надання учителю права вибору.

6. Системність методичних заходів.

7. Систематична взаємодопомога.

8. Випереджальний характер методичної роботи

ІНФОРМАЦІЯ ПРО  ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНУ ДІЯЛЬНІСТЬ, ЯКА ЗДІЙСНЮЄТЬСЯ В

ГРУШИНСЬКІЙ ЗОШ І  СТУПЕНЯ
ХОРОЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

1.Тема експерименту

Проектна технологія ( Дж. Дьюї, В. Кілпатрік)

2. Рівень експерименту

Місцевий

3.Науковий керівник дослідно-експериментальної роботи

прізвище

Шип

ім’я

Анжеліка

 по батькові

Анатоліївна

основне місце роботи

Хорольський РМК

посада

Методист РМК

службова адреса

м. Хорол, Полтавської області, вулиця К.Маркса, 88

 

телефон, факс

( 05362)33-2-39

електронна пошта

horol_rvo@ukrpost.net

4.Тип інновації

Освітня система

5. Стадія

апробація

6. Орган управління освітою, що видав наказ про проведення інновації

Відділ освіти Хорольської РДА, наказ  № 157 від 02.06.09 « Про стан та організацію інноваційної і експериментальної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах Хорольського району»

7. Установа, що здійснює наукове керівництво

Хорольський районний методичний кабінет, м. Хорол, Полтавської області, вулиця К.Маркса, 88

 

телефон, факс ( 05362033-5-95

електронна пошта horol_rvo@ukrpost.net

8. Термін проведення

2009-2012 роки

9. Етапи

2009 – 2010 – апробація

2010 – 2012 – активне впровадження в навчальний процес

 

 

10. Інформація про інновацію

мета

Розвиток пізнавальних творчих навичок як педагогів, так і учнів, їхніх умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, що сприяє розвитку

короткий зміст

 Пошуково-дослідницькі проекти, що впроваджуються під час навчально-виховного процесу з певної навчальної дисципліни, які є складовою шкільного управлінського проекту « Плекаймо творчу особистість»

очікувані результати

Розвиток ініціативності учнів, духу вільних творчих пошуків; розвиток вмінь користуватися дослідницькими методами: збирати інформацію, аналізувати її з різних точок зору, висувати гіпотези, роботи висновки; розвиток в учнів вмінь гармонійно поєднувати академічні знання із прагматичними.

11. Інформація про навчальний заклад. На базі якого проводиться експериментальна діяльність

повна назва

Грушинська загальноосвітня школа І ступеня Хорольської районної ради

адреса

 37841 с. Грушине Хорольського району Полтавської області

телефон

( 05362) 97134

статус

державний

рівень освіти

 основна школа

керівник навчального закладу

Надоша Ірина Степанівна, категорія вища

учасники експерименту

1 - вчителів

6 -  учнів

1 - директор

Виховні години для учнів

З ВОГНЕМ ДРУЖИТИ - ПОЖЕЖ НЕ ГАСИТИ

МЕТА: навчити оцінювати безпеку житлових помешкань; розвивати вміння і навички користуватися комунальними вигодами, навички дій на випадок пожежі вдома й у громадських приміщеннях; виховувати сміливість, дисциплінованість, Уміння дотримуватися заходів безпеки.

Вчитель. Без електричного струму ні телевізор не подивишся, ні музику не послухаєш, ні на комп?ютері не пограєш. Електричний струм одночасно є і помічником людини, і досить грізним противником. Оскільки з електричними приладами ми маємо справу щодня, дуже важливо жити з ними і електричним струмом у злагоді. Треба не тільки знати, але й дотримуватися правил користування побутовими електроприладами. Порушення цих правил, окрім пожежі, може викликати коротке замикання, пошкодження самих приладів, завдати шкоди здоров'ю.

Інколи батьки йдуть із дому у справах, а діти залишаються вдома на самоті. Вони можуть спати, читати, малювати, бавитися. Але деякі з дітей люблять експериментувати з електроприладами, припускаються грубих помилок у поводженні з електрикою, не знаючи або забуваючи правила електробезпеки.

Обережність і ще раз обережність! Краще дочекатися до повернення дорослих. Під х наглядом, додержуючись правил безпеки, можна користуватися електричними приладами і гратися іграшками, що працюють від електромережі.

Що ж, діти, посилює небезпеку ураження електрикою?

УЧЕНЬ. Небезпека ураження електричним струмом зростає, якщо при цьому однією рукою торкатися раковини, батареї, ванни, труб чи тримати в руках будь-які металеві предмети. Висока температура в приміщенні, кам?яна, земляна або мокра дерев?яна підлога збільшують можливість ураження електричним струмом.

Не можна прикручувати до електричних проводів проволку або мотузку: вони можуть пошкодити ізоляцію і можуть викликати коротке замикання. Воно також може статися через пошкодження ізоляційного матеріалу на шнурі електроприладу. Не чіпляйте до лампочок паперових абажурів, газет – вони легко загораються.

Ступінь ураження електричним струмом залежить від багатьох чинників. Наприклад, від того, скільки людина перебувала під дією електроструму. Важливі й попереднє самопочуття потерпілого, а також супутні умови. Так, якщо людина одягнена в мокрий одяг або стоїть на металевій поверхні, то навіть миттєвий контакт з оголеною електропроводкою призведе до непоправних наслідків. А ось у гумових чоботях і гумових рукавицях людина може бути у безпеці.

Вчитель. Давайте пригадаємо, як правильно користуватися електричними приладами.

1. Перед включенням електроприладу необхідно пильно оглянути його, чи немає ніяких пошкоджень на ньому, штепсельній вильці або шнурі.

2. Забороняється працювати з електроприладами вологими руками. Слід уважно стежити, щоб на прилад або провід не потрапила вода. Пам?ятайте, що вода – провідник електричного струму. Від потрапляння води на електроприлад може статися коротке замикання, пожежа, удар електрострумом.

3. Не залишати працюючий електроприлад без нагляду на тривалий час. Під час прасування одягу ставте праску на вогнетривку підставку.

4. У випадку несправності електрочайника, електрокип?ятильника, електроплити, соковижималки, міксера, тостера, фена,пилососа, праски, телевізора, магнітофона, комп?ютера тощо негайно повідомити дорослих. Зіпсованими, несправними електроприладами користуватися ніякому разі не можна.

5. Категорично забороняється виконувати будь-які ремонтні роботи самостійно.

6. Не можна торкатися обірваних або оголених проводів і кабелів.

7. Після роботи вимкнути прилад.

8. Не слід залишати електроприлад під напругою, навіть, якщо в нього є вимикач. Краще висунути вилку з розетки.

9. При відключенні електроприладу з розетки братися можна тільки за пластмасову вилку, а не за шнур. Не хапатися зразу за металеві штирки, бо може вдарити електрострумом.

10. Ідучи з дому, завжди перевіряти, чи всі електроприлади, крім холодильника, вимкнені.

ВЧИТЕЛЬ. Ми з вами пригадали пам?ятку «Правильне користування електричними приладами». А тепер давайте пограємо в гру «Безпечна електрика».

До гри запрошується три команди. За 4 хвилини написати якомога більше правил, як користуватися побутовими електричними приладами та уникати ураження електричним струмом. Переможцем буде той, хто дасть найбільшу кількість правильних відповідей.

ОРІЄНТОВНІ ВІДПОВІДІ:

- не торкатися обірваних проводів;

- не користуватися електроприладами без нагляду пророслих;

- не користуватися електроприладами, у яких порушена ізоляція шнура або розладнана штепсельна вилка;

- не вмикати одночасно багато електроприладів у квартирі;

- не вмикати в одну розетку кілька електроприладів;не залишати ввімкнутими електроприлади без нагляду;

- під час роботи з електричними нагрівальними приладами слідкувати, щоб шнур не торкався гарячих частин;

- нагрітий паяльник, електровипалювач, праску не класти під час роботи на стіл;

- не вставляти в розетку цвяхи та інші металеві предмети;

- не користуватися саморобними нагрівальними приладами;

- якщо в квартирі чути запах диму, є іскри, полум?я, негайно повідомити про це дорослих;

- якщо дома нема дорослих, терміново телефонуйте за номером 101 покличте на допомогу сусідів;

- не торкатися мокрими руками електроприладів та проводів;

- не гасити електроприладів водою;

- вимикаючи електроприлад, не тягнути за електропровід, братися тільки за штепсельну вилку;

- користуватися електроприладами треба дуже обережно.

ВЧИТЕЛЬ. А тепер кожній з команд нове завдання

Завдання №1. Що будете робити?

1. Зайнялися папір на столі, килим, штора, синтетичні матеріали чи інші звичайні речі. ( 1. Залити водою. 2.Накрити покривалом, ковдрою чи цупкою тканиною, 3.Засипати піском, землею. 4.затоптати ногами.)

2. Іскриться розетка чи зайнявся провід від електроприладу. (1. Відключити світло в квартирі. 2. Якщо штепсельна вилка не розплавилася, витягти її з розетки рукою, обмотаною сухою тканиною. 3. Відключений від електрики провід затоптати ногами. 4.Загасити за допомогою вогнегасника (якщо він є і ви вмієте ним користуватися). 5. Повідомити про займання дорослих або викликати пожежну охорону.)

3. Зайнялася легкозаймиста речовина (ацетон, лак, бензин, фарба). (1.Засипати піском, землею (починаючи з країв і до середини) . Землю можна взяти з-під кімнатних рослин. 2. Загасити за допомогою вогнегасника.)

А тепер давайте пригадаємо, як треба діяти в разі пожежі в громадських місцях:

зберігати спокій;

знати план евакуації;

дотримуватися вказівок рятувальників;

не піддаватися паніці;

не створювати натовп;

надавати допомогу потерпілим.

А які правила поведінки під час пожежі?

дихати крізь цупку мокру тканину(пов?язку);

пресуватися поповзом, тому, що внизу менше диму;

щільно зачинити двері після виходу з кімнати, щоб обмежити доступ кисню до вогню;

залишити приміщення через основні або запасні двері;

А зараз я хочу надати слово оператору по обслуговуванню газових приладів.

Микола Іванович. Ви вже знаєте про те, яку важливу роль відіграє газ у нашому повсякденному житті, як часто нам доводиться використовувати газ у побуті. Можливо, тому багато людей так безтурботно поводяться з газом, забуваючи про небезпеку для здоров?я і життя. Не можна нехтувати правилами поводження з газовими пристроями.

ПАМ'ЯТКА «Як правильно запалювати газову плиту»

1.Перш, ніж запалити газ, слід відчинити квартирку.

2.Повернути вентиль на трубі, якщо газ був перекритий.

3.Предмети, що здатні горіти (папір, занавіска, рушник, ганчірка тощо) не повинні бути біля пальника. Перед запалюванням газу їх слід прибрати.

4.Запалити сірник, піднести його до пальника, а потім відкрити кран до відповідної конфорки.

5.Оглянути, чи закриті інші крани.

6.Не залишати працюючу газову конфорку без нагляду навіть на короткий час.

7.Після використання газу виключити конфорки.

8.На ніч або коли йдете з дому на тривалий час, перекрити газ на трубі вентилем.

Давайте постараємося навчитися правильно діяти у випадку виявлення вами витоки газу у будинку. Ви повинні зробити таке:

1. В жодному разі не вмикати світло. Будь-яка іскра, замикання можуть призвести до вибуху. Також не можна запалювати сірників.

2. Відчинити вікна і вхідні двері. Свіже повітря знизить концентрацію газу.

3. Підійти до газової плити і перевірити, чи перекритий газовий кран. Якщо він відкритий, закрити його (у напрямку за годинниковою стрілкою).

4. Перевірити, чи перекриті крани газових конфорок. Якщо ні закрийте їх.

5. Вийти з квартири (будинку), звернутися по допомогу до сусідів або викликати аварійну службу газу по телефону-автомату. Обов'язково повідомити про те, що сталося, батьків.

ВЧИТЕЛЬ. Отже, діти,з усього , про що ми сьогодні говорили, робимо висновок, що причинами пожежі є несправна електропроводка, паління в приміщенні, необережне поводження з вогнем, наявність пальних і вибухонебезпечних речовин, несправні електроприлади або порушення правил їх експлуатації, витівки дітей, несправна газова плита. Тому кожен з вас повинен чітко знати правила пожежної безпеки і виробляти в собі звичку суворого їх виконання.

Обережно: тварини

ВЧИТЕЛЬ.

Останнім часом в містах і селах постала проблема - наявність великої кількості безпритульних собак. Зграї дворняг, великі й малі породисті собаки розгулюють по вулицях, збираються на пустирях, смітниках, в лісових смугах тощо. Голодні та злі, вони завдають певної загрози здоров?ю, а іноді й життю людей. Надзвичайно небезпечними можуть бути й коти: рани, заподіяні котами, гояться набагато гірше, ніж укуси собак.

ВЕДУЧИЙ І.

Але вчені доводять, що бродячі тварини нападають на людину рідше, ніж свійські. Це трапляється тому, що людина поводиться зі свійськими тваринами як господар, забуваючи правила елементарної безпеки, вважаючи, що «знайома» тварина не заподіє зла. І помиляється. Щоб при спілкуванні з твариною не сталося лиха, вивчіть ці правила:

ВЕДУЧИЙ ІІ.

Дражнячи собаку чи кішку, відбираючи у них смачну кістку чи дитинча, замахуючись палицею чи знущаючись, ти змушуєш тварину оборонятися. Не роби цього! Особливо стережись собак-охоронців: ротвейлерів та доберманів. У них загострене почуття охорони господаря, тому вони нападають частіше. При зустрічі з собакою уникай вузьких місць. Ніколи не втікай – це викликає у собаки рефлекс переслідування. Повернись до пса обличчям і не рухайся. Під час спілкування з хворою твариною можна заразитися. Будь обережним! Прийшовши до зоопарку, ніколи не просовуй руки в клітку зтваринами, не дражни їх.

ВЧИТЕЛЬ.

А ось що вам хоче порадити Королева Безпеки.

КОРОЛЕВА БЕЗПЕКИ.

Усі знають, що собака – друг людини. Але навіть найдружелюбніший собака часом буває не в настрої. Як уникнути сутички з собакою. Що втратив почутя гумору? Не ставай ініціатором конфлікту з незнайомим собакою. Навіть найсерйозніший пес не кидається на людину першим. Минаючи агресивно настроєного собаку, не можна пильно дивитися йому в очі і усміхатися. По-собачому це означає показувати зуби і вихвалятися силою. Краще в такому випадку поводитися скромно. Не біжи, не втікай. Повернися до собаки обличчям, не допускай, щоб він підійшов до тебе збоку або ззаду. Не замахуйся на собаку і не кричи: «Йди туди, звідки прийшов!» Особливо небезпечний собака, що присів – він готовий стрибнути. Тоді треба захистити горло - притиснути підборіддя до грудей і виставити руку уперед. Собаки не люблять , коли людина, на яку вони нападають, змінює позу. Скористайся цим: можеш упасти на коліна чи лягти на землю долілиць і завмерти. Якщо тебе вкусив собака, промий рану мильною водою, помаж йодом, забинтуй. Негайно звернися до лікаря, щоб зробити щеплення проти страшної хвороби – сказу. І головне – не виганяй з дому свого чотириногого друга. У кожного собаки повинен бути хоч один турботливий друг серед людей.

КОНКУРС « МИ ЗА БЕЗПЕКУ ЖИТТЯ»

Назвіть види надзвичайних ситуацій. (Геологічні, метеорологічні, гідрологічні, природні, техногенні, екологічні, соціальні).

Назвати небезпеки техногенного середовища. (Пожежі, аварії на промислових підприємствах, підвищений рівень радіації, забруднення шкідливими хімічними речовинами, ураження електричним струмом, небезпека на дорогах і транспорті, пил, шум, вібрація тощо).

Хто є учасниками дорожнього руху? (Водії, пішоходи, пасажири, погоничі тварин).

Які органи беруть участь у ліквідації наслідків НС? (МНС, МВС, внутрішні війська, МОЗ).

Що входить у перелік «рюкзака порятунку» при НС? (Документи, гроші, особисті речі, аптечка, продукти харчування на 2 –3 дні, посуд, ліхтарі. сірники).

Хто є пішоходом? (Особи, які йдуть пішки, рухаються на інвалідних візках,. Без двигунів, ведуть велосипед, мопед, мотоцикл, везуть санки, візок, дитячу коляску).

Що входить до громадського транспорту? (Автобус, трамвай, тролейбус, метро, маршрутне таксі).

Дітей якого віку забороняється перевозити на передньому сидінні легкового автомобіля? ( Молодших 12 років, зріст яких менший 145 см).

У скільки років дозволяється їздити на велосипеді? (14 років).

З якого віку надається право керувати мотоциклами? (з 16 років).

З якого віку надається право керувати автомобілями? (З 18 років).

З якого віку дозволяється керувати автобусами? (З 19 років).

Коли пішоходи мають перевагу перед водіями? (Під час переходу проїзної частини , позначеної пішохідними переходами).

Що має бути в аптечці ? (1.Дезинфікуючі засоби для обробки ран: розчин йоду, «зеленка» перекис водню. 2. Серцеві засоби:нітрогліцерин, валідол, корвалол, настоянка валеріани. 3. Засоби для зупинення кровотечі: гумовий джгут, стерильний бинт, марлеві серветки, лейкопластир, медичні рукавички)

Вибери правильну відповідь.

1.Чи безпечно переходити вулицю навскіс:

а) так, бо це зручно;

б) ні, бо обмежується видимість;

в) так, бо це коротший шлях;

г) ні, бо побачить міліціонер і оштрафує.

2.Як обійти автобус, з якого ти щойно вийшов, щоб перейти на інший бік вулиці:

а) спереду, щоб тебе бачив водій автобуса;

б) ззаду, щоб не потрапити під машину, яку закриває автобус;

в) ні спереду, ні ззаду. Слід дочекатись, поки автобус поїде, пройти до переходу і перейти дорогу на відповідний сигнал світлофору.

3.Як поводитись на зупинці громадського транспорту?

а) не стояти близько до проїзної частини дороги;

б) стояти близько до проїзної частини дороги, щоб першим зайти до салону,

в) стояти там, де зручно;

г) чекати на транспорт на проїзній частині дороги.

Практичне завдання.

Три учасники повинні зробити перев'язку вказівного пальця (враховується час виконання та час).

Перелом ноги, Як будете діяти?

Накласти шину.